30 May 2011

Kilo verme hikayem.

15.09.1981 doğumluyum. Kendimi bildim bileli kilo fazlalıklarıma cebelleşir dururum. Kilom hep 100 Kg ' nın üzerinde :) bu durum o kadar can sıkıcıdır ki tahmin bile edemezsiniz. Bu güne kadar denemediğim diet türü kalmadı. Akupunktur ' dan tutun da kalori hesaplı dietlere kadar tamamını denedim. Fakat hepsinde de 20-30 KG verip, dieti bıraktığımda verdiğimin % 10 u fazlasını geri aldım. Bu süreç hep böyle süregitti.

Bu süreç öyle zor bir süreç ki, ilk önce kiloları veriyorsunuz, daha sonra verdiğiniz kilolar sizi mutlu edip belli bir özgüven veriyor. Özgüveni alan siz hemen gidiyorsunuz bir alışveriş merkezine. Başlıyorsunuz pantolon, t-shirt, v.s. alışverişe. Alıyorsunuz, giyiyorsunuz, ayna karşısına geçip mutlu oluyorsunuz. Ama tarif edilemez bir mutluluk. Bu duyguyu belki tattınız.

instakitap


Bir de şöyle bir döngü oluyor; diete yaza girerken başlanır, yaza kilo vererek formda girilir. V.S Bu döngü bende hep Kış başlangıçlarında oluyordu. Kış aylarında yaza nazaran mangal, piknik v.s. organizasyonları olmadığı için ağustos böceği ve karınca hikayesi gibi, evime çekilip düşük kalorili bol öğünlü dietlerimle başbaşa kalıyordum.

Ömrümün yaklaşık 10 yılı hep bu şekilde VER-AL (kiloları) geçti. En son düşük kalori dietimde yaklaşık 20 KG verdim. Fakat sonrası 4 hemoroid+2 çatlak. Hemoroid ameliyatı oldum. Siz siz olun kendinizi kimsenin düşük dietleriyle kandırıp ta geçici olarak vereceğiniz 5-10 kilo için kobay etmeyin.

Bu döngü ile 10 yılını heba eden biri olarak Bu yıl 28.05.2011 Metabolik-Balans (metobolic-banalce) denen kişiye özel bir sistemle tanıştım. Belki bu da benim için pahalı bir denemeden öte olmayacak şimdiden bilemiyorum. Fakat; Bu sistemde şu esas var ; sıradan dietlere nazaran günde 3 öğün yemek yemeyi öneriyor.

Metabolik balans (metobolic-balance) a başlamadan önce tavsiye edilen doktorum ile randevulaşıp bulunduğu ofisine gittim.

instakitap


İlk olarak metabolik balans (metobolic-balance) ı anlattı. Neler yapacağımızı nereden başlayacağımızı, nelere dikkat etmemiz gerektiğini... Sonra Boy, Kilo, Kalça ölçüsü, Bel ölçüsü, Yağ oranı, Sıvı oranı... alındı. Ve kandan bakılan yaklaşık 50 ye yakın hormon tetkiki için labarotuardan gün verildi. Labarotuar randevu saatinde aç karnıma sadece 1 tüp kan verdim. Sonuçlar aynı gün akşam 17:00 ' de e-mail adresime ulaştı. Tabii ki doktoruma da gidiyor aynı sonuçlar.

Sonuçları aldıktan sonra doktorumla tekrar görüşmek üzere 28.05.2011 tarihine randevulaştık.
Doktoruma gittiğimde, tarafıma, sadece bana özel olarak düzenlenmiş bir beslenme programı ile karşılaştım. Doktorum bu programdaki besinlerin ve beslenme tipinin (parmak izim kadar) bana özel olduğunu söyledi.

Neyse serüvenimize başladık.
Ben sizlere bu serüveni , hafta hafta notlar halinde aktarmayı düşünüyorum.
Her hafta buradan ölçülerimi yayınlayacağım.
Umarım sağlığıma ve ideal kiloma kavuşurum ve sizlere de kavuşmanız için yol gösterici olabilirim.

Doktora ilk gidiş tarihim : 20.05.2011
Ölçülerim :

Boy :
Kilo :
Yağ oranı ;
Sıvı oranı ;
Bel ölçüsü (cm) ;
Bacak ölçüsü (cm) ;

Bu bilgileri doktorumdan aldığımda ekleyeceğim.
Her hafta birlikte karşılaştırırız.


instakitap

6 yorum:

  1. Nasıl başarılı olabildiniz mi Metabolik balans ile?

    YanıtlaSil
  2. Kas erime riski yazıyor internette sizde böyle birşey oldu mu?

    YanıtlaSil
  3. Aslında başarılı olmanın sırrı biraz da sabırla alakalı. Sabrederseniz mutlaka başarıya ulaşıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  4. İlk başladığım dönemde, sıvı kaybı ve kas eksilmesi oluyordu. Fakat daha sonralarında yağ ve sıvıya dönüyor kayıp. Doktorunuzun kontrolünde devam ediyorsunuz diyete. 2 veya 3 hafta üst üste kas kaybı olması durumunda hemen farklı bir yönlendirme ile düzene giriyorsunuz.

    YanıtlaSil
  5. ben sizin son halinizi merak ettim... kaç kilo verdiniz kaç ayda.. geri aldınız mı..yaparken zorlandınızmııı..

    YanıtlaSil
  6. merhaba,

    bende başlamak istiyorum . son durumunuzu merak ettim,şu anda kaç kilosunuz ve hangi doktora gittiniz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil

İnsanlar sizin yorumlarınızı önemsiyor; Lütfen yorumunuzu bırakınız.