22 May 2014

Dropshipping Nedir?

Daha önceki konularda belirttiğimiz gibi, her kazanç sistemi aslında bir şekilde ticarettir. Her sistemde ticaretin belli biriminde yer alırsınız. Yeri gelir üretici, yeri gelir satıcı, yeri gelir reklamcı olursunuz. Dropshipping ise ticaretin tam ortasında durmaktır. Daha net anlatmak için size biraz hayal kurdurmak istiyorum. Düşünün ki, hepsiburada tarzı ticari siteniz var. Deponuzda onbinlerce ürün ve ürünlerin satışı için her anlamda tamamlanmış bir siteniz mevcut. Günde binlerce sipariş alıyorsunuz, deponuzdan kargoluyorsunuz, faturasını kesiyorsunuz, ödemeyi alıyorsunuz ve kazanıyorsunuz. Ne güzel olurdu değil mi ? Böyle bir sisteme sahip olmak, inanılmaz büyüklükte zaman, sermaye gerektirir. Şimdi size desem ki, deponuz olmadan ve maliyet ödemeden onbinlerce ürüne sahip oluyorsunuz, çok düşük maliyetli ve ürünlerle tam entegre bir siteye sahip oluyorsunuz. Siparişi aldıktan sonra sadece fatura kesiyorsunuz ve ürün sizin adınıza kargoya verilerek müşteriye gönderiliyor, ödemeyi müşteriden aldıktan sonra sevk fiyatını toptancıya ödüyorsunuz ve çok kazanıyorsunuz. İşte dropshipping budur. Ülkemizde çok yaygın olmamakla birlikte muhteşem bir ticari potansiyel, herkesin para kazanabileceği bir sistemdir. Bir çeşit satış ortaklığı da diyebiliriz ama daha çok fiziki ürün satışı yapılmaktadır. Şimdi artık genel anlamına bakabiliriz. Stok ve lojistik konularının bir e-ticaret operasyonunun en önemli kısımları arasında kabul edilir. Özellikle Türkiye gibi e-ticaretin hızlı büyüdüğü bölgelerde işe başlarken ne oranda stoklu gitmek ve nasıl bir lojistik alanına ihtiyaç duyacağınızı kestirmek her zaman mümkün olmayabilir. Eğer bu konu sizin de endişeleriniz arasında yer alıyorsa, Drop Shipping konseptine biraz daha yakından bakmanızda fayda olabilir. IdeaSoft olarak e-ticaret işinizi stok tutmadan ve çoğu zaman lojistik sürecinin tamamının dışarıda yürüterek sürdürebileceğiniz drop shipping’i sizlere biraz daha yakından tanıtmak ve konuyla ilgili dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalara dikkatinizi çekmek istedik. Drop shipping en kısa tanımı ile stok tutmak yerine, gelen siparişleri anlaşmış olduğunuz tedarikçi firmaya yönlendirerek, ürünleri tedarikçinin deposundan müşteriye ulaşması üzerine kurulu bir iş modeli. Özellikle yurtdışında çok uzun zamandan beri yaygın olarak kullanılıyor ve sayısız başarılı örneğinin bulunuyor. Türkiye’de de aynı oranda yaygın olmasa da aralarında IdeaSoft kullanıcılarının da bulunduğu pek çok başarılı örneği mevcut. Bu sayede bir e-ticaret sürecinin hem zahmetli, hem de maliyetli olan lojistik sürecini ortadan kaldırmak mümkün. Kargo ve ürün iadeleri gibi süreçlerin de ortadan kalkmasıyla beraber siz de tasarruf ettiğiniz zaman, sermaye veya iş gücü gibi kaynaklarınızı işinizin örneğin pazarlama gibi diğer alanlarına kaydırabilirsiniz. Sermaye gereksinimi düşüren, ürün tedarik sıkıntılarını ortadan kaldıran, stokların elde kalması riskini üstlenmediğiniz ve kargo süreçleri ile uğraşmak zorunda kalmadığınız drop shipping özellikle e-ticarete yeni başlayanlar için değerlendirilmesi gereken önemli bir seçenek. Kulağa çok güzel geldiğini biliyoruz ama bunu e-ticarete yeni başlayanlara tavsiye etmemizin bir nedeni de var; drop shipping siparişlerinde tüm operasyonu sizin yürüttüğünüz ve tüm riski sizin aldığınız bir e-ticaret süreci kadar yüksek karlılık elde etmeniz pek kolay değil. Ayrıca her iş modelinde olduğu gibi drop shipping’de de bazı riskler var. İşte drop shipping’le ilgili dikkat etmeniz veya gözden kaçırmamanız gereken bazı önemli uyarılar ve IdeaSoft’un bu konulardaki önerileri… Güvenilir tedarikçi: Her ne kadar işin bir kısmını tamamen tedarikçi firma yapıyor olsa da, olası bir sorun da müşteriler tedarikçiyi değil sizi muhatap olarak kabul edeceklerdir. Öneri: Drop shipping işinizi çok kolaylaştırıyor olabilir ama işinizin sürekliliği sağlamak için tedarikçi seçiminde çok hassas olmanız ve bu süreçleri iyi tanıyan, güvenilir ve tecrübeli bir firma ile çalışmanız bu işin en kritik noktalarından biri. Düşük kar marjı: Drop shipping tedarikçinin ürün ve lojistik konusundaki pek çok yükü üzerinizden aldığı bir model. Bu yüzden de çoğu zaman kar marjları tüm işi kendiniz yapacağınız durumdan daha düşüktür. Öneri: Bu drop shipping modelinin doğasında olan bir gerçek ve yapılabilecek çok fazla şey yok. Düşük risk, düşük kar marjını da beraberinde getiriyor. Mümkün olduğu kadar kar marjı daha yüksek ürünleri satışa sunmayı tercih etmek bu konuda alabileceğiniz tek önlem. Yüksek rekabet: Drop shipping’in en cazip yönlerinden biri işinizi çok kolaylaştırıyor olması. Fakat bu durum sadece sizin için değil, sizin gibi pek çok kişi için de geçerli. O yüzden benzer ürünleri benzer yöntemlerle satan başkaları da olacaktır. Öneri: Kar marjı da sınırlı olduğu için düşük fiyat ile rekabet etmeye çalışmak yerine, kaliteli müşteri hizmetleri ve marklaşma gibi fark yaratmanızın mümkün olduğu konulara eğilmenizde fayda var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İnsanlar sizin yorumlarınızı önemsiyor; Lütfen yorumunuzu bırakınız.