15 Haz 2011

45 dakika yürümenin 48 saat hatırı vardır

İlk 14 günlük sıkı dönemimin bittiği geçen hafta sonu doktorum artık gün aşırı 45 dakika yürümemi önerdi. Bende onun bu tavsiyesi üzerine yürüyüş yapmaya başladım. Fakat akşam iş çıkışı yürüyebildiğimden çok kalabalık ve egzos dumanları arasında yürüyorum ne kadar sağlıklıdır bilemiyorum. Fakat geçenlerde şöyle bir makale okumuştum. 45 dakika yürümek vücutta 48 saatlik etki sağlar diye. Bu makaleden ufak tefek alıntılar yaparak yazıma devam etmek istiyorum.

Şeker hastalığının başlangıç noktası sayılan insülinin direncini kırmadan egzersiz önem taşıyor. 45 dakika süren tempolu bir yürüyüşün vücut üzerindeki olumlu etkisi ortalama 48 saat sürüyor. Kas hücresi normal şartlarda glukozu,insülin sayesinde kullanabiliyor. Ancak obezlerin kilo vermesi, insülin direncini kırabiliyor. Kilosunun yüzde 10’unun kaybetmesi bile büyük avantaj haline geliyor.

Bunca faydalı bilgiden sonra sözlerime burada son veriyor ve bir nokta koyuyorum. 

Durmak yok yola devam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İnsanlar sizin yorumlarınızı önemsiyor; Lütfen yorumunuzu bırakınız.