7 Haz 2011

Metabolik Balans Nedir?

Metabolik balans (metabolic-balance) ile ilgili yaptığım diyetin günlük ve haftalık notlarını sizlere sitemden aktarmaya devam edeceğim. Fakat metabolik balansın ne olduğuna daha değinmemişim. Bu makalede Metabolik Balans Nedir? Neler yapılır, nelere dayanır onları aktarmaya çalışacağım.

Metabolic Balance; insan vücudunda dengeyi sağlayan, bir “kişiye özel dengeli beslenme programıdır.”

İnsanı kısa sürede başarıya ulaştırır, ama kısa süreli bir diyet programı değildir. Sağlıklı beslenme kurallarını öğretip hayata geçirilmesini sağlayan bir sistemdir. Kalori hesabına dayalı bir diyet değildir. Kilo vermeyi sağlayacak olan gıdalar kan değerleri ve kişisel verilere göre belirlenir. Bu belirleme sırasında gıdaların kalorilerinden çok, glisemik yükleri ve kişinin metabolizma özellikleri dikkate alınır.

Metabolic Balance sisteminde her öğünde protein, karbonhidrat, yağ ve lifli gıdalar günlük ihtiyaca göre listede yer alır.

Metabolic Balance; tatsız tuzsuz, yağsız, light veya iştah kesici yapay yiyeceklerle mideyi doldurup zayıflatan, sürdürülmesi zor bir beslenme programı değil; ideal ölçülerde, vücudun ihtiyacı olan gıdaların en doğal halleriyle, en lezzetli şekilde hazırlanıp tüketilmesini sağlayan ve ömür boyu zevkle sürdürülebilir bir sağlıklı beslenme biçimidir.

Bir diyet, balık yemek ise; Metabolic Balance balık tutmayı, lezzetli bir şekilde pişirip sağlıklı bir şekilde yemeyi öğrenmektir.

Sağlıklı bir diyet özel veya toplu taşıma aracına binip bir yerden bir hedefe ulaşma şekli ise; Metabolic Balance kişiye özel aracı, her türlü hava ve yol şartlarında, trafik kurallarına göre emniyetle kullanarak hedefe varmayı öğrenmektir.

Metabolic Balance sadece zayıflama değil, gerekiyorsa kilo almayı ve ideal kiloda kalmayı da sağlayan kilo düzenleyici bir metabolizma programıdır. Bu program, Metabolizma Endokrin Uzmanı Dr. Wolf Funfack rehberliğinde doktorlar ve beslenme uzmanları tarafından geliştirildi. Sizin için düzenlenmiş bir beslenme planı yardımıyla yeme–içme alışkanlıklarınız sağlıklı, dengeli bir hale gelecektir.

Metabolic Balance'ın temeli kişiye özel bir beslenme planı hazırlanmasıdır. Bu plan, kişinin güncel laboratuar tahlilleri ve sağlık durumunun gözden geçirilmesi sonunda hazırlanır.

4 yorum:

  1. Böyle bir programla ilk defa karşılaştım bu gün bir dr.arkadaş önerdi.Ancak çok pahalı bir sistem herşeye rağmen yapmayı düşünüyom. İçimden bir ses bunun son nokta olduğunu söylüyor o sesi dinlemeyi hedefliyorum bana yardımcı olursanız çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Öncelikle hakkınızda herşeyin hayırlısının olmasını diliyorum. Ben 28 mayıs 2011 den beri sürdürüyorum bu diyeti. Doğru diğer yöntemlere göre elbette biraz pahalı. Fakat en son değil ilk uygulanan yöntem olsa imiş inanın fiyatı yararının yanında sönük kalırdı. Bu güne kadar kilo vermek adına harcamadığım para kalmadı. Kilo kontrol ürünlerinden tutun da Bitkisel kapsüllere kadar. Hepsi tatsız tuzsuz ve bir noktadan sonra sıkıntı veren uygulamalar. Ve uzun süreler denemeler yanılmalar sonucu maliyet Metabolik Balans'ın fiyatından kat ve kat yüksek oluyor. Aynı durumdaysanız hesaplayın ne demek istediğimi anlarsınız. Dolayısıyla ben metabolik balans ı tavsiye ediyorum. Eğer İstanbul'da ikamet ediyorsanız seve seve yardımcı olur ve doktorumla sizi tanıştırabilirim. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. merhaba bende metabolic balans programını araştırıyorum siz şu an ne durumdasınız istediğiniz hedefe ulaştınızmı birde istanbulda yaşıyorum avcılarda dr kim ve nerde nasıl ulaşabilirim yardımcı olabilirmisiniz teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Merhaba; benim hedefim 90 civarı bir kilo idi. Şu anda 101 kilodayım. Hedefime yaklaştığımı söyleyebilirim. İstanbul'da Bahçelievlerde Dr. Nilüfer Soner Altuntaş hanımda devam ediyorum tedavime. Tavsiye ederim. Eğer ki ulaşmak isterseniz seve seve yardımcı olabilirim.

    YanıtlaSil

İnsanlar sizin yorumlarınızı önemsiyor; Lütfen yorumunuzu bırakınız.