9 Haz 2011

Her gün 1 elma = Sağlık

Metabolik balans'ın temelinde her gün 1 elma yenmesi gerçeği var arkadaşlar.

Elmamı genelde sabah kahvaltımdan sonra tüketiyorum. Eskiden aç karnına işyerine gelir, gözümü daha açamadan 2 pohça 1 fincan çay sipariş edip yerdim. Öğlen yemeğine kadar acıkmazdım, hatta yemeğe inmediğim de olurdu. Tabii ki akşam eve müthiş bir mide kazıntısıyla gider ne bulursam yerdim. İşte ipler tam bu noktada kopuyordu. Şimdi sağlıklı beslenmeyi öğrendim çok şükür. 

Hergün yenen 1 elmada vücudun ;

58 kalori; 0,2 gr. protein; 14.5 gr. karbonhidrat: 0 kolesterol; 0,6 gr. yağ; 1.8 gr. lif: 10 mgr. fosfor; 7 mgr. kalsiyum; 0,3 mgr. demir; l mgr. sodyum; 110 mgr. potasyum: 8 mgr. magnezyum; 90 IU A vitamini; 0,03 mgr. B1 vitamini; 0,02 mgr. B2 vitamini; 0,1 mgr. B3 vitamini; 0,3 mgr. B6 vitamini; 0,5 mcgr. folik asit; 10 mgr. C vitamini ve 0,7 mgr. E vitamini.alması sağlanıyormuş.

E bu kadar vitamini bir arada bulabileceğiniz başka bir besin kaynağı var mı ?
Bunlarla da bitmiyor. Bir de elmanın insan vücuduna yararları var ki saymakla bitmez

İşte onardan bazıları :


- Elma kandaki kötü kolesterol düzeyini düşürür. Yapılan araştırmalar günde 2-3 elma yiyen kişilerde, elma lifinde bulunan pektin adlı maddenin bu etkiyi yaptığını göstermiştir. Ancak söz konusu etki yalnızca pektin adlı maddeyi yapay olarak almakla değil, elmayı bütün olarak yemekle sağlanabilir.

- Elmanın içerdiği lifler ve meyve asitleri, hafif kabızlığı geçirir.

- İçerdiği sıvı jel halindeki pektin maddesi ile elma asitlerinin antivirüs özellikleri diyareye iyi gelir.

- İçerdiği maddelerle yüksek tansiyonu düşürür ve kan şekeri düzeyini kontrol altında tutar.

- Araştırmalarda elma yemenin hayvanlarda kansere yakalanma riskini azalttığı saptanmıştır. Aynı etki insanlar üzerinde de araştırılmaktadır.

- Aşırı iştahı normal düzeye indiren bir özelliğe de sahiptir.

- Romatizma ve gut hastalığına iyi gelir.

- Bedenin hastalıklara karşı direncini arttırır.

Bu yazımı sonuna kadar okumak için sabrettiyseniz şunu da not olarak belirtmekte yarar görüyorum. Mevsim itibariyle pazarda ve manavda elma bulmak çok zor oluyor. :)


1 yorum:

  1. Elma diş ve cilt için de çok önemli zira ben çaocukken günde en az bir elma yerdim gözle görülen müthüş faydası vardı.

    YanıtlaSil

İnsanlar sizin yorumlarınızı önemsiyor; Lütfen yorumunuzu bırakınız.